Dag1 - Presentation av mig.

Mitt namn är då Ida Blomberg och blev 20år den 20april.
Född och uppvuxen i Kiruna, men i januari flyttade jag ner till Vaxholm för att jag kommit in på Uni i Uppsala.



Personlighet:
Jag är väl en ganska blyg människa till en början, men känner jag att jag trivs och kan vara mig själv så försvinner den blygheten allt eftersom.
För det mesta en ganska optimistisk och glad person, även fast man självklart har sina dåliga dagar. Lugn människa, föredrar mysiga filmkvällar framför fester, nog för att det ibland är trevligt att gå ut och skaka rumpa.
Är en omtänksam människa (så om du kommit in i mitt liv så lär du finnas där för evigt..), som ofta sätter andra framför mig själv och som min morfar sa "för snäll för mitt eget bästa".
Detta ledde tyvärr till att när jag var yngre så mådde jag inte speciellt bra, kort sagt. Men allt det är över och nu mår jag finfint. (men som sagt, man har sina dåliga dagar :P)

Utbildning:
Gick i grundskolan vid namn Lomboloskolan, var en helt okej skola även fast den hade sina små fel. Tyvärr så finns denna skola inte nå mer då den tragiskt nog brann ner för ett antal år sen.
Efter mycket velande fram och tillbaka när det kom till gymnasievalet så bestämde jag mig till slut för att söka estetiska - teater som första val.
Kan nog tänka mig att många undrade , bland annat jag själv, över det valet. Jag en superblyg människa - börja teater.
MEN, redan från första början så visade det sig att jag valt rätt. Speciellt föll allt på plats när vi fick se våran första teater "Rikard den tredje" med Rikard Wolff i huvudrollen. Då kände jag verkligen att detta är något som jag vill göra.
Sen så hade man ju turen att hamna i en väldigt härlig och trevlig klass, även fast vi alla hade så himla olika personligheter så kom vi faktiskt väldigt bra överens.
Så dom 3åren på gymnasiet var helt underbara och något som jag aldrig kommer glömma!

Blev ju sen att börja plugga i Uppsala, utbild. - Tidiga språk och kulturer. Dom 10första veckorna som handlade om arkeologi och antropologi var fruktansvärt intressant och det kändes än så länge rätt. Men efter det så kom vi in på språk och skrift, och det var inte riktigt min grej - visade sig vara nå helt annat än vad jag trott det var.
Men slutförde iaf första halvåret, sen slutade jag för jag hade planerat på att åka till Nya Zeeland och plugga engelska, men det sket sig med CSN tyvärr.

Framtid:
Finner det fruktansvärt jobbigt ibland att veta vad man vill göra här i livet. Finns ju så himla mycket som är intressant och spännande. Så mina framtidsplaner ändras lite dag för dag så att säga.
Men på det stora hela så vill jag utomlands och plugga lite, för att sen komma tillbaka till Sverige och utbilda sig till något. Och på senast tid har jag börjat känna att något inom barnomsorg - förskolelärare/specialpedagog , något liknande. Barn gör mig glad, att få kunna lära dom något är roligt.
Sen så vet jag att jag nån gång i livet vill jobba som volontär, göra något för andra, hjälpa dom som inte är lika lyckligt lottade som vissa andra.
Hjälpa andra är något jag finner stor glädje i.

Okej detta var då lite om mig (rättare sagt mycket), men jag hoppas det har gett er en liten inblick i vem jag är. Hoppas ni gillade det :-DD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0