Mango sticky rice♥



Här för någon vecka sen så fick jag för mig att prova att laga Mango Sticky Rice (dock på bilden är det med apelsin och inte mango).
FY FAN VAD GOTT DET VAR - MUMSFILLIBABA!!

Recept:
1dl jasminris
3dl vatten
1pkt (200ml) Santa Maria Thai Extra Creamy Coconut Milk (funkar med vanlig kokosmjölk också) - spara 2msk av kokosmjölken till kokossåsen.
1/2dl socker
1/2tsk salt
2 färska mango, eller
1pkt fryst mango.
5 myntablad

Kokossås:
2msk Kokosmjölk
2msk vatten
1/2msk florsocker
1krm salt

Låt riset svälla i vattnet i minst 3 timmar, gärna över natten innan kokning. Koka det svällda riset mjukt under lock i ca 15min.
Med riset fortfarande är varmt ; tillsätt kokosmjölk , socker och salt. Rör om och låt svalna, ca 20min.
Servera i skålar tillsammans med mango och mynta. Avsluta med att hålla på kokossåsen.


Redo att avnjutas!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0