News.

Bad news:

Var ju tänkt och planerat att i Oktober skulle jag sticka till Nya Zeeland och plugga engelska i 3 månader. Allt var bokat och klart, och jag var super pepp och såg fram emot det som f*n. Men tyvärr så kunde man tydligen inte söka studiemedel till att plugga engelska utanför Europa. Så det sket sig. >__<  (dumma CSN och deras regler). Sur som fan blev jag och kunde knappt sluta gråta den dagen. Men hur som helst nu har jag gått vidare!

Good news:

Då det inte blev NZ, så planerar jag istället att åka till antingen Edinburgh eller Brighton och plugga engelska där. För jag vill verkligen bort från Sverige, utmana mig själv lite.
Och det lutar mest åt att åka iväg till Edinburgh, men imorgon när mamma kommer ner så ska jag sätta mig och prata igenom allt med henne. Men förmodligen innan helgen är slut så har jag bokat nytt. Fingers crossed!

Kollade lite smått på flygpriser till Edinburgh och ja, det skilde sig ganska mycket. Med Kilroytravels som studin.se rekommenderar och samarbetar med så skulle det gå på omkring 2000kr och ta ungefär 5-6h. Medans med Norwegian så skulle det kosta omkring 600kr och ta 2,20h. STOR skillnad. O_O.

Hur som helst, nu blev det lite uppdatering om vad som pågår i mitt liv och huvud just nu.
Och jag säger det igen, var inte rädda för att kommentera, jag bits inte ! (AA)

Kommentarer
Postat av: peter

go girl :P

2010-09-19 @ 10:35:54
URL: http://fotope.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0