Stark som en björk. Ja björk inte björn.

Tidigare ikväll när jag låg i sängen och läste så kikade jag ut genom fönstret och såg dessa långa ståtliga björkar som svajar i vinden men som man aldrig ser brytas av.
Fick mig att dra likheter till mig själv (utan att låta självgod), men en björk även fast den verkar så skör och ensam så står den ändå pall en massa vind och vatten. Den står stark för det mesta, men om vinden blir för stark så tillåter den sig att vackla lite, visar sig svag för att sedan motbevisa alla och få dom att se att jag minnsan är tålig och stark även fast det inte ser ut så.

En björk för mig är ett väldigt vackert träd, kanske inte vid första anblicken men efter en andra och kanske tredje ser man dess styrka och allt som gör den vacker, dom gröna vackra löven som hänger och dansar i vinden, den vita stammen med dom mörka fläckarna..

Jag vill vara lika stark som en björk, jag hoppas jag är lika stark som en björk. Kanske vacklar och böjs men jag bryts inte av, jag tar nya tag och står pall mot alla motgångar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0