När är man vuxen ?

För omkring en vecka sen pratade jag med en "bekant" om julen, och så kom vi in på vad vi önskar oss. Iaf så skulle jag berätta vad för böcker jag ville ha, och just dom 3 som jag nämnde råkade vara sk "ungdomsböcker".
Och till svar fick jag att "Så du läser böcker om tonårsromanser. Förstår inte riktigt varför du läser sådant, du är ju vuxen !?". WTF!!!!
Så så fort man fyllt "vuxen" så passar det sig inte att läsa vissa böcker, whats up with that?!

Sen så har jag fått en annan kommentar ang "adulthood".
Jag är inte rädd för att stå för att jag gillar mjukisdjur och jag önskar mig gärna det till julklapp eller födelsedags present. Men tydligen så verkar det inte gå för sig för vissa människor, det är väl inte tillräckligt vuxet.

Så jag undrar: Vad anser ni är skillnaden på att ha kvar barnasinnet och att vara barnslig?
Och när är man egentligen vuxen? Teoretiskt sätt så är det ju när man är 18 (man blir myndig), och många verkar hålla med om det...

Kommentarer
Postat av: annelie berg

Man ska vara barn så länge man kan! :)

2010-12-06 @ 16:55:37
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Gabriella

håller helt med dig, förstår inte varför vissa tycker att sådana saker är barnsliga? Det borde ju vara bra att man har barnsinnet kvar! :)



svar: min helg har varit bra! dindå?

2010-12-06 @ 18:27:16
URL: http://gfr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0