To soon ?

Kom att tänka på lite saker efter jag läste detta inlägg skrivet av Foki.

När jag själv tänker tillbaka på hur jag var när jag var omkring 10-11, så ser jag mig själv sitta och leka med mina barbie's hår, sy kläder till dom och allt där till.
Dom ggr jag var ute på nätet så var det för att spela diverse spel på nätet. Började väl sminka mig omkring 13års ålder
(innan dess kanske man använde lite läppglans på sk discon), vid den ålder så upptäckte man mascara och kajal, men det har aldrig vart så att jag sminkat mig speciellt mycket, inte var det heller så bland mina vänner.
Men känns som om allt det har ändrats ganska så rejält.

Nu för tiden känns det som att det mesta har sjunkit i åldrarna, ex: när man börjar sminka sig, använda string, utseendefixering, surfa runt på nätet.. etc.
Och jag själv tycker att det är tragiskt. Barn får ingen chans att vara barn utan måste växa upp så fort, och sen dom som verkligen ser till att vara barn när dom är barn ses som "barnsliga".
Visst inser jag att det inte finns någon speciell ålder när man ska få göra ditt och datt, utan har väl mycket mer att göra med personlig mognad än ålder, men det lär ju ändå finnas någon "gyllene ålder" då det är mer accepterat att göra diverse saker så att säga.




Nu undrar jag; Vad tycker ni raringar där ute ? Vad anser ni vara okej?
Berätta mer än gärna om era åsikter, alltid intressant att höra vad andra tycker och tänker :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0