Tulips

Igår vart det en låååång dag ><.

Som vanligt stiga upp vid 6 tiden när det är skoldag. Tar bussen till Danderyd för att ta tunnelbanan in till Centralen, får vänta omkring 20min på tuben, för att sen när den kommer bli inklämd som en inpackad sardin. Folk fattar inte att det reda är så gott som fullt utan nejdå dom fortsätter och pressa in sig, dom blir som galna "Jag MÅSTE in no matter what!" GAAH galningar! ><
Och självklart tar ju tunnelbanan sin tid så man missar 08.11 tåget man brukar ta, så blir att ta ett annat som ska gå 08.45, men så blir det självklart försenat först en kvart sen en halvtimme till,men då kom ett annat Uppsala tåg in så jag hoppade på det.Så blev bara en kvart försenad till skolan, men fasiken man var surig :P .
Sen flöt det mesta på ganska smidigt, intressanta lektioner och inte allt för kallt i skolan. Fast sen när det kommer till sista lektion då gick de åt hvete igen, läraren kommer inte så då har man suttit där hela rasten och en kvart in på lektion helt i onödan. (när man kommer hem ser man att man fått ett mail om att lektionen var inställd ><)
Jag och Therese bestämde oss för att gå runt och kika lite på stan innan vi begav oss till tågstationen. Och ja utan att gå in på detaljer igen så blev det försenat -Of course! Men till slut kom jag mig iväg hemåt. SKÖNT!
Kom hem vid 9 tiden, så man var ju självklart ganska så trött igår. Och iskall var man då det vart omkring -20 här i söder igår, så det vart att slänga i sig lite middag för att sen hoppa in i en kokhet dusch!

Usch usch, ibland är det verkligen pissjobbigt att pendla! Hoppas verkligen jag får nått boende närmare snart.

XOXO/Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0