19/1-10

Igår var då första skoldagen.

Steg upp 06.00 för att hinna till skolan innan 10.15 så när man kom hem på kvällen vid 18.30 så var man ganska så slut.
Iaf, började självklart med att gå fel, men inser det i tid och springer ner till salen där man ska vara. *pustpust* Var dock inte så pinsamt att komma inspringades 5min innan 10.15 som jag trodde det skulle vara. Allt ordnade sig.
Så började iaf studierektorerna att berätta om programmet och vad som händer detta första halvår - tydligen så är de första året som detta program finns och en av de få ggr som olika instutioner jobbar tillsammans, ska bli intressant att se hur det kommer gå :P .
Vid 12.00 blev det lunch iaf, dom bjöd på pastasallad - kyckling, räkor eller vegetarisk fanns det. Gottigottgott!
Hamnade iaf i samma bord som de två studierektorerna (mycket trevliga människor), Phil (utbytesstudent från USA ursprungligen, men botte i Sverige i 2år), en kille från Jönköping vid namn Johan har jag för mig, en tjej vid namn jag glömt bort, och en annan tjej från Jönköping vid namn Therese. :D Och det var denna tjej som jag började prata med och klicka direkt, mycket trevligt.
Var väl mest det man var orolig för -"Kommer man hitta någon att umgås med eller blir man ensam.. :O" Hon berättade att hon hade tänkt samma så skönt att få veta att man inte var ensam.
Iaf 13.15 började första lektionen med Ola Khylberg (kan vara felstavat) - "Vad är arkeologi?!" , slutade med att vi begav oss ut till kyrkogården som ligger precis utanför :P .
Skulle dela in oss i grupper om 4 och sen gå runt och kika och diskutera utöver arkeologiska frågeställningar - gick självklart med Therese och två andra damer som både var omkring 70+ (väldigt coola damer XD) .

När dagen var slut omkring 15.00 följde jag med Therese för att leta reda på Smålandsnationen, ingen av oss var vidare bra på att läsa karta men till slut hittade vi rätt :P *lol*.
Sen gick vi ner mot resecentrum, hon för att ta bussen och jag för att ta tåget.
Så det var en bra första dag :D Känns som om detta kommer bli bra! ^__^ Jag är väldigt positivt inställd!
Och förresten, nu dessa 10första veckorna kommer vi bara ha lektioner måndagar och fredagar, dock kan det ju självklart bli lite ändringar men men :) Skönt iaf att slippa stiga upp 06.00 varje dag XD Haha!
Första tentan vi kommer ha är dessutom en sk hemtenta, så lär förmodligen hinna upp till Kiruna innan Johanna och Robin sticker till Japan!

Imorgon blir det att åka in till Sthlm, se om man hittar nå kul och måste se om jag hittar en av böckerna i kurslitteraturlistan.

Just ja, klantade mig idag ganska mkt. Fick ett mejl från Upnet om att min mail och sida vid Uppsala Universitet har blivit "upplagd", men när jag skulle bekräfta och logga in så hoppade jag förbi sidan med min användar-id och lösenordet så ja.. Blev bara att beställa nytt...
Jävla klantarsle man kan vara ibland! XD

Jo i lördags var jag ju på bio med Eric, en kille jag pratat med ganska länge..  Eller ja beror på hur man ser det, lång historia dock, orkar inte dra den nu XD.
Var dock inte säker på om det var en träff vänner emellan eller en dejt. Men är nog ganska säker på att det var en dejt då jag kom till minnes av att han frågat tidigare om jag var singel, och när vi var och köpte biobiljetter så betalade han, och han betalade dessutom min dricka :D. Supergulligt!
Så detta känns verkligen som om de kommer bli ett bra år!!

Långt inlägg, hoppas iaf några haft orken att läsa.

XOXO/Ida.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhh vad roligt att allt går så bra !!! :):):)

Jag hoppades på att det här skulle bli ett bra år också.. men det verkar ha vänt. Du får hålla mig uppdaterad med saker som händer där nere, skola, kompisar, fester..killar ;P puss <3 och fortsatt lycka till !

2010-01-19 @ 18:56:01
URL: http://avogueidea.blogg.se/
Postat av: Cindy

Kul att höra :)

2010-01-19 @ 19:16:47
Postat av: Linda

Låter u som du haft de super där nere ;D

2010-01-19 @ 19:27:03
URL: http://nogg.se/lindafjallborg
Postat av: Johanna

Ååååh vad härligt! Allt låter ju superbra :-DDD Gud vad kul!

OCH YIPPIIIE till att du kanske hinner hem innan vi drar!! <3

Och yippie till killen också! XD Är så glad för dig att allt verkar bli awesome där nere och i år :-DDD

2010-01-19 @ 20:47:40
URL: http://lunacherry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0