After a Hurricane comes a Rainbow.

Kan inte låta bli att fundera över på vad framtiden har att erbjuda. Just nu känns framtiden så himla oviss, och även fast det är väldigt skönt att ta dagarna som de kommer och bara njuta, så funderar jag väldigt mycket.
Kommer jag få ett jobb, kommer jag hitta en utbildning som passar mig, kommer jag få vänner.. ?

När det kommer till jobb så känns det väldigt jobbigt, jag vet att jag har väldigt mycket att erbjuda och att mitt personliga brev är bra, men jag har ju inte så mycket erfarenhet förutom prao och lite sommarjobb, ibland känns det som vem fan skulle vilja anställa mig. Men jag hoppas någon inser att jag hade blivit en bra medarbetare och verkligen vågar ta en chans och ge mig ett jobb. I know I can make it!

Sen så utbildning. Jag vet att en bra utbildning är väldigt viktigt, och jag har ett flertal stycken som faller mig i smaken men det är så svårt att veta. På pappret kan dom ju verka jätte bra men sedan visar dom sig inte vara något att hänga i julgranen. Och sen veta hur man ska prioritera utbild. man söker med tanke på att om man kommer in på en så tas man bort från dom andra man sökt. Väldigt dumt, för efter man har sökt så kan man ju faktiskt ändra sig, inse att ens prio 1 kanske inte riktigt var rätt men då är det kört. Blä!

Och sen kommer jag få nya vänner här nere.. Känns lite som en omöjlighet då jag inte är den som tar första steget. Lite därför jag känner (som jag skrev i ett tidigare inlägg) för att ta en sista minuten till Kiruna för att få umgås lite med Decci och Erika, bara få vara med folk i ens egen ålder med liknande intressen, få svamla och skratta av sig lite.

Äh bara svamlar på lite om livet.. Livet är inte lätt, men nog fasiken ska jag se till att klara detta :-D.

You're original, cannot be replaced

If you only knew what the future holds

After a hurricane comes a rainbow..

Kommentarer
Postat av: Erika

Du kommer garanterat att klara det! :) Saknar dig <3

2011-03-29 @ 19:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0